L'Ajuntament inicia els tràmits per comprar la Casa de les Monges

Dijous, 27 de febrer de 2020 a les 13:38

El Ple Municipal de Sant Esteve celebrat el dimecres 26 de febrer, aprova per unanimitat iniciar els tràmits per a l'adquisició de l'edifici de la "Casa de les Monges", al número 1 del Passeig de les Monges del nostre municipi.

Després de diverses reunions durant el darrer any i mig entre la Congregació religiosa Filipenses i l'Ajuntament, aquest mes de febrer de 2020 s'ha arribat a un compromís d'adquisició de l'edifici per part de l'ajuntament per un preu total de 625.000 euros, que es pagaran amb una entrada de 200.000 euros, el dia que es formalitzi la compta-venda, i 5 anualitats de 85.000 euros del 2021 al 2025.

El pagament inicial d'aquest any es farà mitjançant un crèdit de Diputació a 10 anys sense interessos. I l'afectació de l'operació en els pressupostos municipals del futur serà mínima, doncs la totalitat de deute del crèdit i els pagaments fraccionats substituiran el darrer crèdit bancari de l'ajuntament, que venç aquest any 2020.

Després de la ratificació del Ple municipal, en els propers mesos l'ajuntament tramitarà l'autorització corresponent per part de la Generalitat de Catalunya, al tractar-se d'una incorporació patrimonial de gran magnitud. Serà llavors, quan es podrà formalitzar definitivament la compra-venda.

La casa de les monges és un edifici singular  de 3 plantes i mirador, amb una superfície construïda d'uns 800 m2 en una parcel·la de quasi 2.000 m2, on també hi ha un annex de serveis de 100 m2, jardí i una pista esportiva.

L'adquisició d'aquest nou equipament, escola durant molts anys del segle passat, comportarà obrir noves possibilitats a l'hora de donar espais i serveis al teixit associatiu del poble així com incorporar-ne de nous. L'edifici requerirà de millores d'adaptabilitat i reforma d'alguns dels espais, treballs que s'estudiaran a la vegada que es vagin definint en el pla d'activitats que s'hi farà, i que es pretén elaborar amb participació oberta ciutadana.

Darrera actualització: 20.10.2021 | 13:50

Imatges